משבר הגירושין והנזק לילדים

גירושין הם משבר קשה המלווה באובדנים רבים, מעברים,שינויים, חוסר ודאות, טלטלה כלכלית ונפשית. דווקא בזמן שאתם נמצאים בסערת רגשות ,עליכם להיות קשובים יותר מתמיד לילדיכם ,החרדים לעתיד ונמצאים גם הם בסערת רגשות.
המשימה הזו אינה פשוטה ואני פוגשת פעמים רבות זוגות שבאמת ובתמים רוצים בטובת ילדיהם, בבריאותם הנפשית, באושר ובבטחון שלהם. אולם רצון זה עובר גם הוא טלטלות רבות ולעיתים הכוונות הן טובות אבל הילדים נקלעים לעין הסערה של הגירושין.

פעמים רבות אפשר לפגוש או לשמוע על זוגות מתגרשים הנמצאים במלחמת חורמה אחד עם השנייה ומכלים את כוחם וממונם בבית המשפט. כמה פעמים נוכחנו לגלות כי טובת הילדים נשכחת במלחמה זו? עורכי הדין ממלאים שוב ושוב את מחסניות כלי הנשק של הצדדים, ההולכים לאיבוד במלחמה -כי הרי במלחמה אין מנצחים !

ביה"מ מכריע במלחמה כואבת זו, כשהנחת הבסיס שלו היא שמירה על טובת הילד. נשאלת השאלה מהי בדיוק טובת הילד?? יש לזכור כי אין הגדרה מוחלטת וחד משמעית לטובת הילד, היות וזהו עניין אינדיוידואלי – מה שטוב לילד אחד, לא בהכרח טוב לילד אחר. אצל משפחה אחת טובת הילד משמעותה שהילד יישאר במשמורת האם ואצל משפחה אחרת טובת הילד משמעותה כי יישאר במשמורת האב . טובת הילד נבחנת בכל פעם מחדש. היא מקבלת בכל פעם מחדש פירוש סובייקטיבי אחר. הכול תלוי בעולם האמונות, הערכים ותפיסת העולם של כל אחד מההורים.

אבל, חשוב כי תבינו שפרשנות סובייקטיבית זו לא באה לידי ביטוי מפיהם של המתגרשים הנלחמים ביניהם בביה"מ . הם עסוקים בדברים חשובים פחות ופונים לביה"מ שיפסוק בעינינם. זוכרים???הם עסוקים בחימוש כלי נשקם !
משבר הגירושין, ככלל, יפגע תמיד בילדים, באופן כזה או אחר- בכל גיל , בכל ילד גם במתכונתו הרגועה והשקולה . אולם, עליכם לזכור כי ניתן למזער את הנזק- בחדר הגישור. הליך הגירושין לא נעשה תוך כדי התחמשות כל אחד מהצדדים אלא תוך כיוונון עדין שלנו המגשרות. תוכלו לייצר לעצמכם הזדמנות אמיתית כדי לבחון ולהחליט בעצמכם מהי טובת ילדיכם. כשתבינו טוב יותר את עצמכם ואת ההורה השני, תוכלו להגדיר מהי טובת ילדכם ולהחליט כיצד ייראו חייהם בזמן הגירושין ולאחריהם.

כשאנו הופכים להורים , אנחנו מבטיחים לעצמנו ולבן הזוג, שתמיד נעשה הכול בשביל הילדים. וכשמתגרשים ????
גם בגירושין, תוכלו למרות המשבר הקשה, לעשות את המירב עבור הילדים ולמזער את הנזק. הגישור נותן מענה לכך
.
כדי להמחיש את עוצמת הרגשות המלווים את הילדים בגירושין ונחרטים על לוח ליבם אשתף בדוגמא המדברת בעד עצמה :
הגיע אלי זוג בני +60 המעוניין להתגרש. סיפרו שההחלטה התגבשה אצלם בעשור האחרון. האשה הקדימה ואמרה כי תעשה הכול כדי שלא להגיע לבית משפט. סיפרה שכילדה להורים גרושים חוותה גירושין קשים ומכוערים שהותירו אותה עם טראומה בכל מה שקשור לביה"מ. הסבירה שאמנם ילדיהם כבר גדולים וישנם 2 נכדים קטנים אולם הטראומה של מלחמת הגירושין הקשה חרוטה בזכרונה.
חשוב שתדעו כי יש לכם אפשרות להקטין את הנזק לילדיכם.

השאר תגובה