גישור זוגי לצורך הסכם ממון

ישנם שלבים בחיים שבני זוג מחליטים כי הם רוצים לערוך ביניהם הסכם ממון. הסיבה יכולה להיות: הסכמי ממון לפני חתונה, הסכם חיים משותפים כידועים בציבור, לקראת זוגיות פרק ב. כך או כך, המטרה היא להגיע להסכמות שיהוו תעודת ביטוח כלכלי וימנעו חיכוכים עתידיים במערכת היחסים.
אם אתם רוצים או צריכים לכתוב ביניכם הסכם ממון וחשוב לכם לעשות זאת באופן מדויק ואחראי - מוטב שתעשו זאת עם ליווי מקצועי המיטיב איתכם. אני ממליצה לערוך את הסכם הממון בדרך של גישור.

הסכם ממון הוא חוזה הנערך בכתב בין בני הזוג ( בין אם הם נשואים או לא, כולל בני זוג חד מיניים ).זהו חוזה משפטי המתייחס לעתיד במקרים של פקיעת הקשר הזוגי חלילה ( פרידה, גירושין או פטירת אחד מבני הזוג ).

העלייה בשיעור הגירושין והעובדה שיותר ויותר זוגות בוחרים כיום לחיות יחד בלי להתחתן, מקנות חשיבות רבה להסדרי ממון המסדירים את חלוקת הרכוש במקרה של פרידה. בשנים האחרונות מסתמנת עלייה ממשית במספר הזוגות הנישאים לראשונה, שעורכים הסכמי ממון טרם נישואיהם. יש לזכור כי גיל הנשואים עלה ולכן יותר ויותר זוגות נישאים כשהם כבר בעלי קריירה ובעלי הון אישי.

ישנם זוגות שחוששים כי עריכת הסכם ממון ביניהם ,הינו אתגר שיתכן והזוגיות שלהם לא תצליח להתמודד איתו. ישנם זוגות הטוענים כי עריכת הסכם ממון ביניהם דווקא תעזור להם בהמשך להתמודד עם אתגרים שיופיעו במהלך השנים – מתוך ידיעה וודאות לגבי מה מקובל על שניהם שיקרה. כך או כך, אין ספק כי הסכם ממון אמור להתייחס לשאלות הממוניות והכלכליות הקיימות בהקשר לקשר הזוגי. אולם, היות ונושא חשוב זה הינו רגיש מאוד ונפיץ מאוד, יש לערוך את הסכם הממון מתוך ראייה רחבה, רגישה, מאפשרת ומכבדת. כמו כן, ההחלטה לגבי עריכת הסכם ממון צריכה להיות משותפת לשני בני הזוג.

אם אתם מעוניינים בכתיבת הסכם ממון ביניכם, מומלץ לעשות זאת בהליך של גישור. כתיבת הסכם ממון הנה הליך רגיש, נפיץ ומורכב, אם במסגרת זוגיות של פרק א' או במסגרת זוגיות של פרק ב'. זו הסיבה שהליך זה, מומלץ שילווה ע"י מגשרים .

כתיבת הסכם ממון בגישור אצלי, נעשית בגישור לפי מודל עבודה של 2 מגשרים : עו"ד ואיש טיפול. היא מלווה בתמיכה רגשית, עם נסיוני מעולם הטיפול. באופן זה תוכלו לתת מקום למכלול הרגשות המעורבים במעמד עריכת ההסכם ביניכם. לגיטימי כי מעמד זה יציף אצלכם רגשות שונים. אולם, התייחסות נכונה לרגשות אלו והגדרת העיקר והטפל עבורכם, תאפשר לכם להגיע להסכמות הראויות עבור שניכם, המתייחסות להסכם הממון ביניכם.

הליך כתיבת הסכם ממון, הוא למעשה גישור זוגי ממוקד מטרה לצורך כתיבת/שינוי הסכם ממון. באמצעות הגישור אתם מגיעים להסכם שמשקף את רצונכם וזאת בדרך המהירה והטובה ביותר תוך שיח פתוח וגלוי. אני אסייע לכם להגיע להסכמות ברגישות, באווירה מכבדת ובקצב שלכם. כך תוכלו להמשיך בזוגיות שלכם ללא משקעים. היתרון הוא שתוכלו לתכנן יחד את עתידכם כך שיקנה לכם ביטחון ושקט. הליך גישור שכזה יכול אפילו לחזק את הזוגיות ביניכם ולהעצימה.

ליצירת קשר לליווי ויעוץ: